BLIW Svanenmärkt!BLIW Svanenmärkt!2009-09-09 00:00:00

Svanenmärkt formulering med ny design.

Klassiska BLIW Pump och Refill relanseras nu med en ny modern design och ges nya dofter inspirerade av vår vackra nordiska natur. Den nya formulan garanterar inte bara hög kvalitet och ljuvliga dofter utan är också den första och enda parfymerade tvålen tillgänglig i dagligvaruhandeln som miljömärkts med Svanen. Finns i butik i början av oktober 2009.

BLIW Pump och Refill har sedan lanseringen varit en favorit och välbekant detalj i många svenska hem. Nu fortsätter utvecklingen och det nordiska konceptet förnyas med fyra helt nya dofter som alla blir svanenmärkta. BLIW Pump och Refill kommer i dofterna Timotej, Vildkaprifol, Skogshallon och Blåbär som för våra tankar till ljusa sommarnätter, släta klippor,skogsgläntor och porlande bäckar där vilda blommor står i blom. Känslan kommer igen i de nya förpackningarna med sobra färger och moderna former. Välj mellan milt ljusrosa och vitt eller de mer framträdande klara blå eller gröna tvålarna. Oavsett vilken du väljer kommer BLIW tillföra en känsla av välbefinnande genom sina fräscha dofter, moderna former och inte minst av vetskapen att man gör något gott för miljön.

Miljön i fokus

Konsumenter är idag synnerligen miljömedvetna och pålästa om hur våra val påverkar vår natur. Genom att välja svanenmärkta produkter, som BLIW Pump och Refill, minskar man utsläpp av miljö- och hälsoskadliga ämnen samtidigt som man främjar ämnen som lätt bryts ner i naturen, till exempel innehåller BLIWs formula mildare konserveringsmedel och miljöanpassade parfymer. Svanenmärkta produkter är också effektiva och dryga samt att miljöbelastningen minskar tack vara bättre förpackningar. BLIW Pump och Refill tillverkas i Falun vilket ger korta transportvägar med mindre koldioxidutsläpp.

- Vi tycker det är roligt att ett så omtyckt märke som BLIW satsar på Svanen. Märkningen är en garanti som visar att BLIW ligger i framkant vad gäller miljöansvar. Med pumpflaskorna ökar också BLIWs utbud för konsumenter som vill välja miljösmarta och hållbara produkter i affären, säger Karin Carlsson, affärsområdeschef Dagligvaror på Miljömärkning Sverige.

Det mjuka väldoftande löddret är milt och skonsamt mot huden såväl som mot sin inspirationskälla – den sköna nordiska naturen. Nya BLIW Pump och Refill säljs i dagligvaruhandeln från och med oktober 2009. BLIW Pump och Refill innehåller 300 ml flytande tvål och kostar cirka 20 kronor respektive 17 kronor.

För praktiska frågor och bilder kontakta:
Liv Jonsson, Star Public Relations, tel: 08-545 298 72,
e-post: liv.jonsson@starpr.se