HTH med ny design!HTH med ny design!2010-11-02 13:49:00

Ny design utmärker hudens välgörare - klassikern HTH

HTH är en lotion som hjälper huden att behålla fuktbalansen genom att tillföra hudens egna fuktgivare. Nu relanseras HTH-serien med ny design men med samma välgörande egenskaper för att stå emot årstidens utmaningar. Extra uppskattat av oss uppe i norr som under vinterhalvåret upplever att huden känns torrare än vanligt.

HTH har ända sedan början av 70-talet varit en räddare i nöden för torr hud och är också en av marknadsledarna inom hudlotion i dagligvaruhandeln. Anledningen till populariteten har varit den effektiva formulan som baseras på hudens egna ingredienser utan onödiga tillsatser. Det ger många en känsla av välbefinnande att kunna välja hudvårdsprodukter som både vårdar och gör huden mer motståndskraftig, vilket är speciellt viktigt i vårt omväxlade nordiska klimat.

HTH bygger på en unik kombination av karbamid och mjölksyra. Karbamid och mjölksyra är två ämnen som finns naturligt i huden och som binder fukt till huden. Det är vetenskapligt bevisat att HTH:s unika kombination av dessa ämnen hjälper huden att behålla rätt fuktbalans. Alla produkter är fria från parabener.

Nya HTH-sortimentet med uppdaterad design

HTH Original Lotion är en hudlotion för torr hud. Original Lotion är en klassiker och storsäljare som förbättrar hudens fuktbalans och hjälper huden att behålla sitt skydd och smidighet. Produkten finns i en milt parfymerad och en oparfymerad variant och innehåller inga konserveringsmedel eller färgämnen. Cirkapris är 40 kronor för 100 ml parfymerad och 55 kronor för 250 ml oparfymerad (säljs exklusivt på apotek).
HTH Creme har en krämig konsistens och är speciellt anpassad för extra torra och utsatta hudpartier. Den har samma väldokumenterade effekter på huden som HTH Lotion Original. HTH Creme är oparfymerad och innehåller inga konserveringsmedel eller färgämnen. Cirkapris är 40 kronor för 100 ml.
HTH Omega 3/6 Body Lotion innehåller hudens egna naturliga fuktbindande ämnen samt vegetabilisk vårdande Omega -3 och -6 olja samt Vitamin E. Omega 3/6 Body Lotion vårdar och återfuktar huden så att den bättre kan stå emot yttre påfrestningar. Cirkapris är 40 kronor för 200 ml.
HTH Original Body Creme är en lyxigt fyllig hudkräm för torr hud som kommer i en fin, rund burk. Original Body Creme innehåller vårdande och mjukgörande sheasmör samt vitamin E, en viktig antioxidant som stärker hudens motståndskraft mot skadlig miljöpåverkan och fria radikaler. Milt parfymerad. Cirkapris är 40 kronor för 200 ml.

HTH-sortimentet finns att köpa i dagligvaruhandeln där alla produkter utom HTH Original Lotion Oparfymerad finns.

Malin Eckevall, Cederroth AB, tel: 08-590 963 29, e-post: malin.eckevall@cederroth.com

För praktiska frågor och bilder kontakta:
Camilla Wallin, Star Public Relations, tel: 08-545 298 68, e-post: camilla.wallin@starpr.se