L300 lanserar ny serieL300 lanserar ny serie2010-10-11 15:29:00

Mogen hud behöver extra fukt. L300 lanserar ny serie - Anti-Age Extra Dry Skin.

Den populära hudvårdsserien L300 Anti-Age utökar med en ny produktserie för dig som vill bevara hudens spänst och samtidigt få en extra effektiv¬ återfuktning - L300 Anti-Age Extra Dry Skin. Den nya serien, som baseras på din egen huds naturliga ingredienser, har bevisad effekt på fina linjer och rynkor samt hjälper torr hud att balanseras.

Efter sommarens påfrestningar är det viktigt att ta hand om sin hud och vårda den lite extra. Det är särskilt viktigt att tänka på när man blir äldre och huden blir torrare och mindre motståndskraftig. Nya L300 Anti-Age Extra Dry Skin är rika, vårdande produkter som hjälper till att bevara sommarens lyster och framhäver din naturliga skönhet tack vare fler aktiva ingredienser utvecklade utifrån hudens egna förutsättningar. Daglig användning av L300 Anti-Age Extra Dry Skin gör att huden blir fastare, behåller sin elasticitet och får en ännu effektivare återfuktning än tidigare. Serien, som består av dag-, natt- och ögonkräm, innehåller inga parabener eller mineraloljor och är speciellt anpassad för dig över 40 år med torr hud.

L300 Anti-Age Extra Dry Skin - Anti-Wrinkle & Rejuvenating Day Cream, 50ml.
Är en parfymfri dagkräm som effektivt återfuktar torr hud och motverkar uppkomsten av fina linjer. Den innehåller ämnen som hjälper hudens egen produktion av kollagen. Hyaluronsyra och trippelverkande peptid förebygger hudens åldrande och ger förnyad elasticitet och lyster. Aktiva ämnen som finns naturligt i huden samverkar med antioxidanten vitamin E för att ge huden fukt, förnyad spänst, smidighet och skydd mot omgivningens påverkan. För daglig användning på väl rengjort ansikte och hals.

L300 Anti-Age Extra Dry Skin – Anti-wrinkle & Rejuvenating Night Cream, 50ml.
Är en parfymfri närande nattkräm, baserad på naturliga ingredienser, som reducerar fina linjer och motverkar hudens ålderstecken. Hyaluronsyra och trippelverkande peptid förebygger hudens åldrande och ger förnyad elasticitet och lyster. Ingredienserna återfuktar och stimulerar hudens cellförnyelse och kollagensyntes vilket resulterar i en slätare och vackrare hud. Använd på kvällen på väl rengjort ansikte och hals.

L300 Anti-Age Extra Dry Skin – Anti-wrinkle & Rejuvenating Eye Cream, 15ml.
Är en parfymfri ögonkräm som slätar ut fina linjer och gör den känsliga huden runt ögonen fastare. Hyaluronsyra och trippelverkande peptid förebygger hudens åldrande och ger förnyad elasticitet och lyster. Hudens fuktbalans förbättras och hudytan blir slätare. Applicera varsamt under ögat morgon och kväll.

L300 Anti-Age Extra Dry Skin säljs bland annat på Apoteket Hjärtat, Kronans Droghandel, Medstop, Vårdapoteket och ICA Cura. I och med lanseringen av nya L300 Anti-Age Extra Dry Skin får hela L300-serien ett ansiktslyft med ny design och uppdaterad formula. Det uppdaterade sortimentet finns tillgängligt på apotek från och med september, 2010.

Maria Holmlund, Marketing Manager Weight & Skin Care, Cederroth AB, tel: 08-590 963 65, e-post: maria.holmlund@cederroth.com
För praktiska frsågor och bilder kontakta:
Charlotte Wennström, Star Public Relations, tel: 08-545 298 75, e-post: charlotte.wennstrom@starpr.se