TRESemmé - Årets Dagligvara 2010TRESemmé - Årets Dagligvara 20102010-10-14 08:47:00

TRESemmé blev Årets Dagligvara

Av alla produkter som lanserades i dagligvaruhandeln förra året var TRESemmé från Alberto Culver/Cederroth den mest framgångsrika. TRESemmé har fört in mer flärd i dagligvarubutikerna genom att erbjuda konsumenten salongsprodukter till ett överkomligt pris och utmanar nu rena kosmetikdetaljister inom området skönhet.

Priset Årets Dagligvara delades ut på dagligvarubranschens Höstmöte på Grând Hotel i Stockholm den 5 oktober.

Utmärkelsen Årets Dagligvara premierar nylanserade produkter inom dagligvaruhandeln och arrangeras av The Nielsen Company och branschorganisationerna DLF och Svensk Dagligvaruhandel. Nyheterna värderas och bedöms utifrån fyra kriterier; påverkan på varugruppens totala tillväxt samt produktens marknadsandel, försäljning och distribution.

Motivering:

Alberto Culver har på ett mycket framgångsrikt sätt lanserat hårvårdsserien TRESemmé. Lanseringen har skapat tillväxt i hela kategorin genom att erbjuda konsumenten ett salongschampo i dagligvaruhandeln. Ett intensivt och framgångsrikt arbete från partnern Cederroth med att etablera TRESemmé i butikshyllan har varit en starkt bidragande faktor till framgången.

TRESemmé vann i hård konkurrens av Frökusar från Fazer Bageri samt Nutrilett Hunger Control Smoothies från Axellus.