Bliw stödjer Rosa Bandet Bliw stödjer Rosa Bandet 2011-09-14 16:05:00

Den populära Bliw-tvålen har i år givits en helt ny design till förmån för kampen mot bröstcancer. För varje Bliw-tvål som säljs under oktober månad går 1 krona till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Bubblans förpackning är karakteristiskt rosa och pryds med sigillen ”när du köper Bliw stödjer du cancerfonden med 1 kr”.

Bröstcancer är den vanligaste cancersjukdomen hos kvinnor i Sverige och antalet drabbade växer ständigt. Så mycket som var nionde kvinna kommer någon gång att drabbas av bröstcancer. Genom att köpa Bliws kampanjtvål kan du bidra till att nå ännu större framgångar inom cancerforskningen. Genom att ha tvålen framme i badrummet påminns du dessutom om att regelbundet undersöka brösten. På så sätt hjälper man både andra och sig själv i kampen mot bröstcancer.

– Var nionde svensk kvinna drabbas någon gång i livet av bröstcancer och därför är det ett angeläget åtagande för oss att stödja Rosa Bandet-kampanjen. Det är viktigt att forskningen kring bröstcancer fortsätter och om vi alla bidrar tillsammans blir utmaningarna mindre och resultaten större” säger Lisbeth Hammar Claesson, produktchef för Bliw i Sverige.

Om Bliw
När Bliw lanserades 1968 var det som första flytande tvål på svenska marknaden. De populära Falun-producerade tvålarna har med ett nordiskt doftkoncept och snygg design blivit en klassiker i många svenska hem. Tvålen innehåller bland annat uppiggande havtorn och återfuktande ekologiskt sockerbetsextrakt och är mild och skonsam mot både huden och sin inspirationskälla - den sköna nordiska naturen.

Bliws Rosa Bandet-bubbla kostar 12kr/150 ml och säljs i dagligvaruhandeln från och med den 1 oktober.  Läs mer på www.cancerfonden.se/rosabandet

För information och bilder kontakta:
Charlotte Wennström, Star Public Relations, tel: 08-545 298 75, e-post: charlotte.wennstrom@starprgroup.com

Lisbeth Hammar Claesson, Cederroth AB, tel: 08-590 963 39, e-post: Lisbeth.HammarClaesson@cederroth.com