God hygien i fickformatGod hygien i fickformat2012-04-17 15:32:00

God hygien i fickformat - Här är nya Savett!

Nu är det dags för en rejäl uppfräschning! Savett, som i år fyller 50 år, kommer med en ny modern design, återfuktande våtservetter och fräschare dofter. Våtservetterna är även
mjukgörande och efterlämnar en ren och skön känsla, perfekt när man inte har tillgång till tvål och vatten. Sortimentet består av ett brett utbud produkter som passar många olika tillfällen och användningsområden.

För alla tillfällen – året om
Den mobila livsstilen har skapat nya behov av tillgänglighet och det är allt viktigare att känna sig ren och fräsch, oavsett om du är ute på stan, picknickar eller är på utlandssemester. Så ha alltid med dig Savetts våtservetter för att göra rengöringen enkel och lättillgänglig för hela familjen, var ni än befinner er. Savett kommer i sex varianter med tydliga symboler som illustrerar respektive användningsområde samt två olika typer av förpackningslösningar. Våtservetterna är gjorda i ett mjukt högkvalitativt
material och är dermatologiskt testade, allt för att vara skonsamma mot huden.

Sortiment

Fresh & Clean – med uppfriskande gurkextrakt och en uppfriskande och god doft. Bra att ha med sig i fickan eller väskan som ”portabel handtvätt”.

Lemon – neutraliserar dålig lukt. Perfekt att lägga ut vid dukningen när man äter skaldjur eller plockmat, till exempel på kräftskivan eller midsommarfesten.

Toilet – används efter toapappret. Aloe Vera verkar mjukgörande för den känsliga huden.

Intim – för den dagliga intimhygienen, speciellt bra vid användning av bindor och tamponger.

Superclean – är antiseptisk och passar därför i förkylningstider för att förhindra spridning av bakterier.

Nyhet!

pH Sensitive – astma- och allergimärkt, oparfymerad och med lågt pH som passar för hela familjen. Cirkapris för 10 stycken sachéer är 20 kronor.

Savett Fresh & Clean, pH Sensitive och Toilet finns även i 30-pack återförslutbar förpackning för 24 kronor samt Toilet som 50-pack för 27 kronor.

För mer information och bilder kontakta:
Charlotte Wennström, Star PR Group, tel: 08-545 29 875, e-post: charlotte.wennstrom@starprgroup.com