LdB Warm EmbraceLdB Warm Embrace2013-10-04 11:26:00

Värm dig i vinter med LdB Warm Embrace Special Edition

Nya LdB Warm Embrace Special Edition har en härligt värmande doft med noter av litchi, gyllene kvitten och kiwi som tillsammans med vit choklad för tankarna till stämningsfulla vinterkvällar. Det är en vårdande och mjukgörande lotion anpassad för normal till torr hud. LdB Warm Embrace Special Edition hittar du i butik från och med oktober.

Höstens special edition från LdB heter Warm Embrace och är resultatet av LdBs tävling ”Din egen doft” som pågick under sommaren 2012. Här gavs alla konsumenter chansen att på dinegendoft.se komponera sin egen drömlotion, från formulering till doft och design. Vinnarbidraget Warm Embrace är komponerat av Eva Xeyer från Sundsvall som bjöds in till LdBs produktlabb för att vara med och ta fram den slutgiltiga produkten. Eva säger:

-  Dofter är någonting väldigt personligt. Det kan ta tid att hitta den där som är alldeles perfekt. Men när man hittar rätt, då känns det som om man blir omfamnad av doften. Det känns som en ”warm embrace”.

LdB Warm Embrace lotion har en mjuk och sinnlig doft med söta och fruktiga toner. Den mjuka och snabbabsorberande lotionen innehåller vegetabiliska oljor och sheasmör som mjukgör, återfuktar och ger huden extra lyster.

LdB Warm Embrace Special Edition hittar du i dagligvaruhandeln till priset av 33 kr/250 ml från och med oktober. Produkten är dermatologiskt testad.

Se LdB,s hemsida

För praktiska frågor och bilder kontakta:
Therese Gyllenberg, Story Relations, tel: 070 - 941 96 60

e-post: therese.gyllenberg@storyrelations.com

Pressbilder finns på Storys bildbank: story.tatchitimages.com  (användarnamn: press, lösen: press)