Pharbio ReChargePharbio ReCharge2013-02-26 14:29:00

EN HELT NY ENERGIDRYCK SOM HÄVER EFTERMIDDAGSDIPPEN

Pharbio lanserar nu en ny unik produkt. En god och uppfriskande energibrus i två fräscha smaker innehållande koffein för en snabbt uppiggande effekt. När tröttheten sätter in, häll pulvret i ett glas, fyll på med vatten, låt det brusa, drick och på några minuter känner du dig lika uppiggad som efter en kopp kaffe.

Undvik eftermiddagsdippen
På eftermiddagen är det ofta svårt att vara fokuserad och orka hålla humör och energinivå uppe. Vi vet från undersökningar att 85% av kvinnor mellan 25-50 år upplever en energidipp på eftermiddagen. Många av dem använder då - frukt, kaffe, godis, kakor eller vitaminer för att bli pigga igen.

För att orka mer finns nu Phrbio ReCharge. Med det verksamma ämnet koffein och flera B-vitaminer minskar ReCharge trötthet och utmattning samt bidrar till att öka skärpan och koncentrationen.

Helt nya rön!
"Man blir inte bara pigg och får bättre koncentration av ReCharge - en ny undersökning visar nu att arbetsminnet ökar och man får lättare att ta in ny information med ett tillskott av koffein*" säger Per Hartman, Medical marketing advisor på Cederroth.
* J Psychopharmacol. 2013 Jan;27(1):76-6. Caffeine, extraversion and working memory.

Vad innehåller ReCharge?
Koffein 75 mg per påse
B-vitaminer mot trötthet
D-vitamin mot benskörhet
C-vitamin med antioxidanter

Dessutom:
Inget socker - inga kalorier
Inga färgämnen

Pharbio ReCharge finns på apotek och hälsofackhandel.

För mer info kontakta:
CEDERROTH:
Katrin Calder, Brand Manager
Per Hartman, Medical Marketing Advisor
Tel: +46(0)8 590 96 000

För intervjuförfrågningar samt pressbilder kontakta Subito:
Marita Hammervold,